Nyheter

Nu är det dags att skicka in motioner till årets föreningsstämma! Har du ett förslagp å en förbättring som du vill ska genomföras i bostadsrättsföreningen? Lämna då in motionen till styrelsen antingen till styrelsens brevlåda på Kansligränd 20 eller via e-post och ange Motion i rubriksraden.

Din motion ska innehålla:

– en rubrik

– en kortfattad och tydlig redogörelse om problemställningen

– förslag på lösning

Din motion behöver vara inkommen senast söndagen 2022-05-08 och glöm inte attu nderteckna din motion med namn och lägenhetsnummer. Motioner som kommer in efter utsatt datum samt saknar namn kommer inte behandlas.

Kallelse och dagordning till årets föreningsstämma kommer skickas ut senare.

Med vänlig hälsning,

Styrelsen

Lämna motioner.pdf

Styrelsen har under sommaren förhandlat fram ett nytt avtal med Telia. Det nya avtalet ger alla medlemmar en snabbare hastighet på bredband på 1000/1000 Mbit/s (tidigare 100/10) samt TV-utbud Bas. 

 

 

För att den nya internethastigheten ska fungera behöver samtliga medlemmar hämta ut en ny routern samt TV-box. Styrelsen kommer erbjuda två tillfällen att hämta ut ny router samt TV-box vilket kommer ske vid grillplatsen på innergården. Dessa tillfällen är:

 

Söndagen den 10/10 kl.12:00-13:00 vid grillplatsen (på innergården)

 

TA MED LEGITIMATION! 

 

Hyr du ut lägenheten i andrahand? Se då till att din hyresgäst tar med sig en signerad fullmakt från dig samt legitimation. Blankett för fullmakt hittar du på föreningens hemsida under Mitt boende – Blanketter (använd fullmaktsblanketten för föreningsstämma) 

https://www.sagbacken.se/mitt-boende/blanketter 

 

 

 

Med vänlig hälsning,

Styrelsen, Brf Sågbäcken

 

Styrelsen har under sommaren förhandlat fram ett nytt avtal med Telia. Det nya avtalet ger alla medlemmar en snabbare hastighet på bredband på 1000/1000 Mbit/s (tidigare 100/10) samt TV-utbud Bas. 



För att den nya internethastigheten ska fungera behöver samtliga medlemmar hämta ut en ny routern samt TV-box. Styrelsen kommer erbjuda två tillfällen att hämta ut ny router samt TV-box vilket kommer ske vid grillplatsen på innergården. Dessa tillfällen är:

 

  • Torsdagen den 9/9 kl.19:00-20:30 vid grillplatsen (på innergården)
  • Tisdagen den 14/9 kl.19:00-20:30 vid grillplatsen (på innergården)

 

TA MED LEGITIMATION! 



Hyr du ut lägenheten i andrahand? Se då till att din hyresgäst tar med sig en signerad fullmakt från dig samt legitimation. Blankett för fullmakt hittar du på föreningens hemsida under Mitt boende – Blanketter (använd fullmaktsblanketten för föreningsstämma)
https://www.sagbacken.se/mitt-boende/blanketter 




Med vänlig hälsning,
Styrelsen, Brf Sågbäcken



 

Vi har jobbat aktivt tillsammans med Fastighetsallians för att åtgärda vårt problem med ventilationen, och äntligen har det gått framåt! Under augusti kommer vi behöva kunna komma in i alla lägenheter i hus 1, 2 och 3, d.v.s. i Kansligränd 16, 18 och 20. Därför är det viktigt att samtliga medlemmar som bor i dessa hus är hemma eller har sina dörrar i serviceläge. Testa gärna innan augusti att sätta dörren på serviceläge så ni vet hur man gör, nedan kommer ni hitta några bilder som förklarar hur man gör det. Det är väldigt viktigt att ni antingen är hemma eller att dörren är på serviceläge då en avgift kommer att tas från er om vi inte kommer in i er lägenhet.
 
Mer information om hur arbetet utförs och vilket datum, samt fler påminnelser utöver detta kommer att skickas ut till er, men skriv gärna upp det själva i era kalendrar som en extra påminnelse när första utskicket från Fastighetsallians har kommit till er.
 
Beskrivning serviceläge.jpg 
Visuell bild på serviceläge.jpg
Med vänlig hälsning,
Styrelsen, Brf Sågbäcken

Vi har fått ett mailutskick, genom vårt grannsamverkanprogram med polisen, där Michael som studerar kriminologi hos Göteborgs universitet utför sitt examensarbete. Han skulle uppskatta om ni kan svara på hans enkät som är helt anonym. Klickar du på dokumentet hittar du hans forskningsbrev angående enkätstudien.

 

Dokumentet:  Forskningsbrev - enkätstudie.pdf 

 

Nedan kan ni också läsa mailet som Michael har skickat till oss på styrelsen.

 

 

"Hej alla Huddingebor och medlemmar i grannsamverkan!

 

Jag genomför just nu mitt examensarbete i kriminologi hos Göteborgs universitet. Jag skulle vara ytterst tacksam om du ville hjälpa mig genom att svara på min enkät om grannsamverkan och brottsförebyggande arbete gällande Huddinge kommun. Jag har fått hjälp och stöd av kommunpolisen i Huddinge och min handledare hos Göteborgs universitet att skapa denna enkät.

 

Alla svar som kommer in är jätteviktiga för att jag skall kunna analysera och diskutera invånarnas attityder och åsikter i Huddinge om grannsamverkan och uppfattning av brottsprevention. Enkäten går att fylla i genom mobilen, surfplattan och exempelvis datorn.

 

Du behöver bo i Huddinge kommun och vara 18 år eller äldre för att kunna medverka. S

om tack för din medverkan kan du delta i en lottning i slutet av enkäten, där tre priser lottas ut: (1) 400:- (2) 200:- (3) 100:-. Den 25 maj presenterar jag vinnarna av priserna i denna Facebookgrupp och tackar alla som har lagt ned tiden att svara.

 

Enkäten tar mellan 5-10 minuter att besvara och går att hitta här:

https://forms.gle/kratCX2mYM7eHwSj6

 

Jag har även bifogat ett forskningsbrev i detta mail. Där står information om studien, tystnadsplikt, anonymitet, konfidentialitet och svar på vanliga frågor som kan uppstå. Det finns även kontaktuppgifter till mig eller Göteborgs universitet.

 

Tack för er läsning. Jag önskar er en härlig vår! ☀

 

Vänliga hälsningar,

Michael S."